Mateusz Lubczański , 7 grudnia 2018

"Kolarstwo od zawsze jest zapisane w naszym DNA"

Lżejsze, szybsze, droższe – z dnia na dzień rowery stają się coraz bardziej zaawansowanymi maszynami. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że wielu znanych producentów samochodów zaczynało swoją przygodę właśnie od jednośladów. Te dwa światy są niemal nierozłączne.

Kolarstwo i sporty motorowe mają ze sobą więcej wspólnego, niż można by sądzić. Nie chodzi wyłącznie o rywalizację, prędkość czy postęp techniczny. Zarówno rowery, jak i samochody wywodzą się często z zakładów jednej marki. Jednym z bliższych – nie tylko geograficznie – przykładów jest ŠKODA, której początki sięgają jeszcze XIX wieku, a wszystko zaczęło się od spotkania dwóch gentlemanów. Jeden z nich był mechanikiem, drugi – sprzedawcą… książek.

Autor: Skoda

Źródło: Materiały prasowe

– Kolarstwo od zawsze jest zapisane w naszym DNA – mówi Michał Cabaj, kierownik ds. komunikacji i CRM marki ŠKODA. – Tradycja rowerowa sięga początków historii ŠKODY. Rozpoczęli ją Václav Laurin i Václav Klement w 1895 roku, od kiedy to produkcja rowerów była podstawą działalności ojców marki.

Początki nie były spektakularne, a firma zajmująca się produkcją rowerów funkcjonowała w księgarni Klementa. Olbrzymia determinacja założycieli sprawiła, że już niedługo później na drogi wyjeżdżały motocykle, a finalnie – samochody.

– Nasze zaangażowanie w promowanie kolarstwa jest więc naturalne – dodaje. – Wynika jednak nie tylko z historii, ale i strategii marki. W ostatnich latach szczególnie aktywnie wspieramy wydarzenia kolarskie także w Polsce, a nasi dealerzy chętnie podejmują działania związane z kolarstwem. Promujemy sport, ruch, kolarstwo profesjonalne i rekreacyjną turystykę rowerową.

Flota Škody na Tour de France 2018.

Flota Škody na Tour de France 2018.

Autor: WeLoveCycling

Źródło: Materiały prasowe

W przypadku promocji kolarstwa profesjonalnego ŠKODA wspiera największą i najważniejszą imprezę sportową "na dwóch kółkach" – Tour de France – która znana jest nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. Trudno powiedzieć, przed kim stawia się większe wyzwanie: przed zawodnikami czy też organizatorami. Dla każdego jest to jednak idealne pole doświadczalne do osiągania sukcesów w przyszłości.

- Od kilkunastu lat marka nosi zaszczytne miano oficjalnego sponsora i oficjalnego partnera wyścigu Tour de France – informuje Cabaj. – Każdego roku 250 samochodów ŠKODY pokonuje blisko 2,8 miliona kilometrów podczas najważniejszej imprezy rowerowej we Francji. To dla nas doskonały test niezawodności, który nasze modele zdają celująco. Ekspozycja marki podczas imprezy, jak i możliwość bycia częścią największego kolarskiego wydarzenia na świecie, to dla nas powody do dumy.

Swój udział Czesi zaznaczają nie tylko przy wykorzystaniu olbrzymiej floty samochodów, ale i poprzez sponsoring tzw. zielonej koszulki przyznawanej liderowi klasyfikacji punktowej. Jakby tego było mało, trofeum trafiające do najlepszego sprintera jest zaprojektowane przez osoby powiązane ze ŠKODĄ. Mierzy ono 60 cm i waży aż 4 kg, a w tym roku zgarnął je Peter Sagan.

Statuetka oddawała hołd geometrycznym wzorom i kanciastym kształtom inspirowanym kubizmem. Wykonano ją – jakżeby inaczej – z czeskiego szkła.

Promocja kolarstwa nie ogranicza się wyłącznie do obecności na ważnych imprezach sportowych. Nie każdy zajmuje się przecież kolarstwem zawodowo, traktując je bardziej jako sposób na spędzanie wolnego czasu. Dlatego ŠKODA wyszła z inicjatywą pod nazwą We Love Cycling skierowaną do wszystkich fanów jednośladów.

Autor: WeLoveCycling

Źródło: Materiały prasowe

– Serwis WeLoveCycling powstał z pasji do rowerów. Można w nim znaleźć wiele rowerowych inspiracji, ciekawostki i porady. Portal to źródło cennej wiedzy zarówno dla profesjonalistów, jak i osób zaczynających swoją przygodę z kolarstwem. Codziennie pojawiają się nowe treści tworzone we współpracy z profesjonalistami, między innymi Bartoszem Huzarskim.

Bartosz Huzarski nie ściga się już zawodowo, lecz pozostaje aktywny w świecie kolarskim. Podobnie jest z Ryszardem Szurkowskim, który w połowie roku uległ poważnemu wypadkowi podczas amatorskiej rywalizacji w Kolonii. ŠKODA nie pozostała obojętna na tę tragedię.

– Zdecydowaliśmy się na zaangażowanie w zbiórkę. Ryszard Szurkowski to człowiek z wielkimi zasługami dla polskiego kolarstwa i naszym wsparciem chcemy okazać, że kibicujemy mu w szybkim powrocie do zdrowia.

Minęło ponad 120 lat od założenia działalności przez Laurina i Klementa, a mimo to ŠKODA – po wielu przejściach – dalej pozostaje wierna swojej pierwotnej misji. Nawet dziś w biało-zielonych salonach znaleźć można rowery, które pokrywają dość szerokie spektrum potrzeb współczesnego kolarza.

– Jak najbardziej, są one nadal dostępne w naszej ofercie. Nasze produkty to nie tylko rowery szosowe, ale również miejskie, górskie, a nawet elektryczne. Dodatkowo posiadamy całą gamę akcesoriów i strojów kolarskich. Co cieszy – zainteresowanie naszymi rowerami jest wysokie.

Partnerem artykułu jest Škoda

Cały czas trwa zbieranie środków na rehabilitację legendy kolarstwa Ryszarda Szurkowskiego. Wpłat można dokonywać na konto:

09 1240 1747 1111 0000 1845 5759

W dane przelewu należy wpisać dane odbiorcy: ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 189,60-594 Poznań, a w tytule: "Ryszard Szurkowski - rehabilitacja”.